Kereszténykéink kardinális kérdése, hogy „ki“ jön Karácsonykor. Ugye, mi épelméjű emberek tudjuk, hogy senki. Már gyerekkoromban komolytalannak tartottam ez egészet. Emlegették ott nekünk a Jézuskát. Én egy pólyás gyereket tudtam elképzelni „Jézuska“ címszó alatt. Ugyanakkor nem értettem, hogy miért jönne egy ilyen. Nem tudott felvillanyozni a tudat, hogy a felnőttek hülyére akarnak venni. Nekem már gyerekkoromban több eszem volt, mint akár manapság sok felnőttnek. Magát az sztorit nem ismertem, hogy a Jézus nevű („megváltó“, ami képtelenségéről majd valamikor még lesz okfejtés) karakter ünnepe (ami ugye nem igaz, mert csak egy plagizált dologról van szó, többek között Mithrász sztorijáról, itt bővebben kifejtve: https://vallasellenes.blog.hu/2021/12/20/kiskaracsony-nagymithraszom ), mert szerencsére vallástól teljesen mentesen nőttem fel, így nem voltam szellemileg mérgezve, nem tömték tele a fejem képtelenebbnél képtelenebb sztorikkal.
Na de mégis, mi ez a Jézuskácska, Télapócska, Grincsecske probléma? Természetesen a keresztények, ha meghallják, hogy a Jézuskácskájuk mellett valaki valami egyébről is mer beszélni az ünnep kapcsán, vérben forgó szemű hörgésben törnek ki, hogy mekkora gyalázat érte őket!
Egyik párhuzamos figura a Télapó. Bizonyos területeken egy szakállas ürge az ünnep figurája. Én ezt most nemes egyszerűséggel Télapónak nevezem, amúgy Santa Claus lenne az eredeti neve, de ez most csak még jobban megkeverné a dolgokat, főleg ha hozzávesszük a Mikulást is, ami szintén egy szakállas figura, az előző kettőhöz hasonlóan. (Jaj! Már káosz a dolog: Mikulás, Santa Claus, Télapó, és mind a három szakállas öreg ember. Huh!) Itteni kereszténykéink Jézus, jászol („Krisztus magyar volt, mert jász ólban született.“ - egy magyar politikus. Facepalm..), három királyok (mondjuk, ha a magyarban a mennyiségjelző ott van az alany előtt, akkor az alanyt nem ragozzuk...) fogalomkörben képzelegnek a dologról. Ha ehhez még be akar szivárogni egy szakállas figura, ami más tájakon a mítosz része, természetesen nemzeti kereszténykéink támadásnak vélik és foggal-körömmel, tűzzel-vassal harcolnak ellene. Szegény Télapó időnként még azt is megkapja, hogy kommunista, mert Oroszországban ő a Gyed Maróz. Tehát az ő Jézuskácskájukat ne szentségtelenítse meg semmilyen szakállas ürge, főleg, ha kommunista. Van neki elég baja a három királyokkal (rendesen magyarul: három király), akik még balzsamot is visznek neki, amiről ugye tudjuk, hogy megharaphatja.
Na és a Grincs! Olvastam már valaki kikelését, hogy a grincsfa milyen szentségtörő dolog, mert a Grincs utálta a karácsonyt, és aki grincsfát állít, az a gonosznak állít fát. Vatdefakk? Hát igen, aki mesevilágban él (Jézus, Mennyország, Isten stb.), csak mesevilágban tud gondolkozni. Engem -mivel elmúltam már 5 éves- nem érdekelnek a mesék (mellesleg ezért sem vagyok vallásos), így nem is volt előttem ez a Grincs dolog. Valahogy közben rájöttem, hogy a Grincs valami mesében szerepel, és ennek a fája a grincsfa. Ez a grincsfa egy kisebb, lehajtott tetejű, fenyőfához hasonlító valami. Na, ezzel van baja kereszténykénknek, hogy ezzel hogy meg van gyalázva a Karácsony „szentsége“ (a fentebbi linken ki van tárgyalva, hogy miért nem keresztény dolog a karácsonyfa).
Tehát jogilag felnőtt emberek fantázialényeken, kvázi mesefigurákon állnak le vitázni, hogy ki az igazi figura. Az ilyenek csak jogilag felnőttek, mert nem mernek szellemileg felnőni, inkább megmaradnak a legfeljebb 5 éves gyerek szintjén a mesevilágban a mesehősök között. Amit csinálnak, semmivel nem jobb, mintha valakik azon vitáznának, hogy ki a jobb, erősebb, Pókember vagy Superman. Természetesen az ilyen viták totál nevetségesek, így a Jézuskán, Télapócskán, Grincsecskén vitázók nem komolyan vehetők, gyerekesen gügyögő személyek. A vallásnak nem is más a célja, minthogy gyerekesen gügyögő szinten tartsa az embereket, így könnyen irányíthatóan tartva őket.